Designing Web & Mobile Graphics

Fundamental Concepts for Web and Interactive Projects
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234x216x1 mm
Beschreibung:

Christopher Schmitt ist der Präsident/Vorstandsvorsitzende (CEO) von Heatvision.com, Inc., einem Unternehmen für neue Medien und Design mit Sitz in Tallahassee, Florida. Christopher ist Webdesigner, der seit 1993 mit dem Web arbeitet und Mitte der 90er Jahre sowohl für David Siegel als auch für Lynda Weinman als Praktikant tätig war, während er als Student an der Florida State University an seinem Abschluss im Bereich der Kunstwissenschaften mit dem Schwerpunkt grafische Gestaltung feilte.
1) Understanding HTML 2) Color for the Web 3) Images for the Web 4) Styling Pages 5) Web Typography 6) Transitions, Transforms and Animations 7) Audio 8) Video 9) Podcasting
Graphics are key to the user experience of online content, especially now that users are accessing that content on a multitude of devices: smartphones, tablets, laptops, and desktops. This book provides foundational methodology for optimal use of graphics that begins with HTML and CSS, and delves into the worlds of typography, color, transparency, accessibility, imagery, and layout for optimal delivery on all the different devices people use today. It serves beginners and intermediate web builders alike with a complete foundation needed to create successful illustrative and navigational imagery for web and mobile.

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