Entertainment Computing - ICEC 2015

14th International Conference, ICEC 2015, Trondheim, Norway, September 29 - Ocotober 2, 2015, Proceedings
 Paperback
Print on Demand | Lieferzeit: Print on Demand - Lieferbar innerhalb von 3-5 Werktagen I
Alle Preise inkl. MwSt. | Versandkostenfrei
Nicht verfügbar Zum Merkzettel
Gewicht:
896 g
Format:
235x155x33 mm
Beschreibung:

Rainer Malaka ist Professor für Digitale Medien und lehrt an der Universität Bremen. Neben seinem Schwerpunkt Medieninformatik lehrt und forscht er auch auf Bereichen der künstlichen Intelligenz, der interaktiven Systeme und des maschinellen Lernens. Als Preisträger des 'Klaus Tschira Preises für Verständliche Wissenschaft' ist ihm die verständliche Vermittlung wissenschaftlicher Inhalte ein besonderes Anliegen.
Includes supplementary material: sn.pub/extras
Computer games.- Serious games for learning.- Interactive games.- Design and evaluation methods for Entertainment Computing; Digital storytelling.- Games for health and well-being.- Digital art and installations; Artificial intelligence and machine learning for entertainment.- Interactive television and entertainment.

This book constitutes the refereed proceedings of the14th International Conference on Entertainment Computing, ICEC 2015, held inTrondheim, Norway, in September/October 2015.

The 26 full papers, 6 short papers, 16 posters, 6 demosand 6 workshops/tutorial descriptions presented were carefully reviewed andselected from 106 submissions. The multidisciplinary nature of EntertainmentComputing is reflected by the papers. They focus on computer games; seriousgames for learning; interactive games; design and evaluation methods forEntertainment Computing; digital storytelling; games for health and well-being;digital art and installations; artificial intelligence and machine learning forentertainment; interactive television and entertainment.

Kunden Rezensionen

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.