Agency Theory, Information, and Incentives

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242x165x25 mm
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Prof. Dr. Dr. h.c. Günter Bamberg ist Inhaber des Lehrstuhls für Statistik der Universität Augsburg. Seine Arbeits- und Interessengebiete sind Statistik, Ökonometrie, Operations Research und Wirtschaftstheorie.
Prof. Dr. Klaus Spremann ist Direktor am Schweizerischen Institut für Banken und Finanzen (seit 1990). Er studierte Mathematik an der TU München: 1972 Dipl.-Math., 1973 Promotion zum Dr.rer.nat.; Habilitation 1975 an der wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät der Universität Karlsruhe. Von 1977-90 war SPREMANN Professor für Wirtschaftswissenschaften im Studiengang Wirtschaftsmathematik an der Universität Ulm. Gastprofessuren an der University of British Columbia in Vancouver B.C. (1982), der National Taiwan University in Taipeh (1987), der Universität Innsbruck (2004). Zwei Jahre (1993-94) HongkongBank Professor of International Finance an der University of Hong Kong.
This book deals with a wide range of topics in agency theory. Agency theory focuses on information and on incentives, with basic approaches from microeconomics and risk analysis. Among the broad variety of applications are the different organizational patterns of cooperation in institutions and the various aspects of the separation of ownership and control which are fundamental for the modern field of business finance. The topics selected form the eight sections of the book: 1) Agency Theory and Risk Sharing 2) Information and Incentives 3) Capital Markets and Moral Hazard 4) Financial Contracting and Dividends 5) External Accounting and Auditing 6) Coordination in Groups 7) Property Rights and Fairness 8) Agency Costs

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