Integrationsmedium Schulbuch

Anforderungen an Islamischen Religionsunterricht und seine Bildungsmaterialien
Nicht lieferbar | Lieferzeit: Nicht lieferbar I
Alle Preise inkl. MwSt. | Versandkostenfrei
Nicht verfügbar Zum Merkzettel
Gewicht:
404 g
Format:
240x159x23 mm
Beschreibung:

Dr. Klaus Spenlen ist Lehrbeauftragter an der Universität Düsseldorf, Abteilung für Bildungsforschung und Bildungsmanagement am Institut für Sozialwissenschaften.
Dr. Susanne Kröhnert-Othman, Soziologin und Ethnologin, war von 2009 bis 2011 Arbeitsbereichsleiterin am Georg-Eckert-Institut für internationale Schulbuchforschung. Heute ist sie Professorin im Lehrgebiet Diversity und Management an der Fliedner Fachhochschule Düsseldorf.

Prof. Dr. Simone Lässig ist Direktorin des Deutschen Historischen Instituts Washington DC.
High demands are being made on Islamic religious education. Apart from the educational mandate in schools, it is expected to promote a culture of acknowledgement of ethnic and religious diversity, the objective being the educational inclusion of all pupils.This volume discusses the introduction of Islamic instruction in schools and the relevant text books in concrete, objective terms. To this end, the volume explains the fundamentals of the new subject, relates theoretical and practical teaching experiences to the issue of religion in a migratory context, and contributes to the transcultural discourse over teaching materials. The authors work in schools, in the children's and young people's welfare services, in teacher training and in tertiary education. The book addresses Islamic scholars, teachers of religious education, theologians, historians, sociologists, ethnologists and educationists, but also enriches the still new academic debate on the role of Islam in Germany.

Kunden Rezensionen

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.