Innovative Minds

A Look inside Siemens' Idea Machine
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DR ULRICH EBERL
born in 1962, is head of Siemens Innovation Communication. A biophysicist by training, he has contributed articles for a wide range of science and technology publications since 1988, reporting on topics ranging from nanotechnology to genetic engineering and archaeological excavations in Troy. After working for DaimlerBenz technology publications from 1992 to 1995, Dr. Eberl joined Siemens Corporate Communications in 1996.

DR JOERG PUMA
born in 1968, is the head of Krones AG Academy. From 1997 until 2006, he has contributed to the establishment and expansion of Siemens Qualification and Training. In particular, he has been responsible for the areas of strategy, innovation, finance, organizational development and leadership.
This book tells the story of 30 innovations - the large and the small, the rapid and the slow-moving, the disruptive and the evolutionary - and covers the entire spectrum of people and processes involved in their development. "Innovative Minds" provides a unique insight into the multi-dimensional process of innovation development at Siemens.
Innovators as Entrepreneurs.
It s All About People.

Helping to Shape Tomorrow s World.

Managers on Innovation.

Visionary Personalities.

Piezo Injection - Keeping Faith with an Idea.

Paradigm Shift - The Electronic Wedge Brake.

Sensors in the Wall.

Digital Bloodhounds.

Merging Data Streams.

New Momentum for Trains.

The Colors of Success.

The Path Is the Goal.

Factory of the Future.

Revolution According to Plan - Whole-body MR Tomography.

Reactive Power Counts Too - New Solutions in Power Transmission.

All Ears for Customers.

Analysis Instead of Spontaneity - Innovation Steps for Gas Turbines.

Harnessing the Wind.

Siemens and the World.

The Future of Manufacturing Execution Systems.

I-WLAN - From University Research to a Global Product.

Biolab on a Chip.

Recipe for Success from China.

Simplicity as a Principle - Telephoning via Cable Networks.

An Ocean of Energy.

Innovation Is More Than Technology.

Machines for People.

The Power to Keep Ideas Alive.

Software for a Global Player.

Financing by Saving.

Body Codes.

The Yin and Yang of Innovation.

From Idea to Business Success.

From "Local Hero" To Number One in Automation.

The Universal Language for Medical Systems.

The Man Who Helped the U.S. Postal Service to Save Hundreds of Millions of Dollars.

Ups and Downs in the Communication Age.

The Triumph of the Halogen Lamp.

A Final Picture.

The Authors.
Viele Veröffentlichungen zum Thema "Innovation" suggerieren ein eindimensionales Bild: "Innovationen sind planbar, wenn man die richtigen Strategien und Prozesse anwendet, um Teams und Mitarbeiter zu herausragenden Leistungen zu bringen." Aber in Wirklichkeit müssen viel mehr Voraussetzungen erfüllt sein, damit Innovationen Realität werden können.Dieses Buch erzählt die Geschichte von rund zwei Dutzend Innovationen und zeigt daran das ganze Spektrum unterschiedlicher Abläufe für kleine und große, schnelle und langwierige, disruptive und evolutionäre Neuerungen. Es stellt damit einen einzigartigen Einblick in das Innovationsgeschehen bei Siemens und im unmittelbaren Umfeld des Weltkonzerns dar. Geprägt wurden all diese Innovationen nicht nur durch organisatorische Rahmenbedingungen und Strategien, sondern auch durch intensiven persönlichen Einsatz, Netzwerke innerhalb und außerhalb des Unternehmens, kreative Freiräume und mutige Visionen, Konflikte und Teamarbeit und eine gesunde Portion Glück.Jede Innovation ermöglicht eine Vielzahl von Lerneffekten - für Firmen ebenso wie für jeden Einzelnen. In diesem Sinne bietet dieses Buch eine Fülle von Erfahrungen für alle Personen, die strategisch oder direkt an Innovationen beteiligt sind - in Forschung und Entwicklung, Marketing, Produktion und Vertrieb, Strategie und Innovationsmanagement, Organisation und Unternehmensleitung.

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